غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

بیانیه

 

بیانیه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

در رابطه با نتایج انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی در شهر های غرب آذربایجان

 

ملت آگاه آذربایجان

فعالین حرکت ملی

 

24 اسفند، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را با فراز و نشیب های فراوان پشت سر گذاردیم. مطمئنا هر وجدان آگاهی باور دارد که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و شیوه های اجرایی آن با معیار های یک انتخابات آزاد فرسنگ ها فاصله دارد. در حکومت جمهوری اسلامی ایران انتخابات نه به عنوان مشارکت افراد بر سرنوشت سیاسی خود بلکه به عنوان ابزار تثبیت و نمایش قدرت نظام مورد بهره برداری قرار می گیرد. آمار پایین مشارکت مردم در انتخابات دوره های پیشین گواه از آن دارد که اقشار مختلف مردم به دلیل افزایش فشارهای فزاینده سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و خصوصا اقتصادی رغبت چندانی به شرکت در انتخابات ندارند،در عین حال تنگ کردن عرصه برای منتقدان و رقبای سیاسی و حذف بدون دلیل آنها چشم انداز تار و کدری را مشروعیت و دمکراتیک بودن انتخابات در ایران را فراهم می سازد.

اما بعضا این انتخابات ها به عنوان پروسه ای گریز ناپذیر شرایط خاصی را پدید می آورند که لایه های از جامعه بالاجبار مجبور به مشارکت در آن می گردند. مسئله تغییر عمدی ترکیب جمعیتی و فرصت سازی شوونیسم فارس برای حامیان سیاسی گروه های تروریستی در غرب آذربایجان یکی از همان شرایط خاصه می تواند باشد. آمار پایین مشارکت ملت آذربایجان در انتخابات های گوناگون حکایت ار آن دارد که این ملت حرفی برای اعتراض داشته و به آن حد بلوغ سیاسی رسیده است که بتواند در مقابل هجمه های شوونیستی از سلاح تحریم استفاده نماید، اما وضعیت ویژه شهره های غرب آذربایجان همه ملت و فعالین حرکت ملی آذربایجان را اقناع نموده که علیرغم سوء استفاده های سیاسی نظام از پروسه انتخابات، برای مقابله با ترفند های انتخاباتی حامیان سیاسی گروه های تروریستی کرد صرفا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورا های اسلامی شهر و روستا در بین گزینه های بد و بد تر، حتما گزینه بد را انتخاب کند. مردم شهرهای غرب آذربایجان با پشتیبانی معنوی مردم سایر نقاط آذربایجان و به همت فعالین حرکت ملی متفاوت تر از دوره های قبل وارد صحنه انتخابات شده و با اینکه اکثریت قریب به اتفاق نامزد های نزدیک به جریان ملی آذربایجان از سوی مراجع اجرایی و نظارتی رد صلاحیت شدند ولی با نگرش قالب در بین فعالین و مردم این بود که حتی در این وضعیت می بایست تابوی حمایت شوونیسم از حامیان سیاسی گروه های توریستی را باید شکسته شود. علیرغم موضع گیری سیاسی برخی طیف های حرکت ملی علیه این نگرش و عدم تمایل محسوس مردم غرب آذربایجان جهت مشارکت در انتخابات شاهد آن هستیم که حتی با مشارکت اندک مردم تورک غرب آذربایجان حامیان سیاسی گروه های تروریستی قادر به عرض اندام در مقابل اراده ملت نشده و شوونیسم فارس و عروسک های آذربایجانی آن مجبور به سکوت گردید. نتایج قاطع شمارش آرا در شهرهای ماکی و سلماس حامیان گروه های تروریستی را رسما زمین گیر و در شهرهای اورمیه و سولدوز نیز علیرغم گزافه گویی های گروه های تروریستی که گویا منتخب اول این شهرها از اقلیت مهاجر خواهد بود حتی با حمایت های بی دریغ جریان اصلاح طلب و بخشی از جریان اصول گرا از آنها به دور دوم کشیده شد.

در کنار این موفقیت نسبی باید اعتراف کنیم که عملکرد فعالین حرکت ملی و دلسوزان آذربایجان نیز ضعف های بسیاری داشت و شاید می توانست بهتر و بیشتر از این نیز خود را نشان دهد. متاسفانه سردی عموم مردم از انتخابات، سو استفاده حاکمیت از ترفند های ملی جهت داغ کردن تنور انتخابات و با کال تاسف و با هزاران افسوس خیمه شب بازی و منفعت طلبی مالی و شو منی های تعدادی که ظاهرا می خواهند سری جنبان در هر دو سو داشته باشند، جبهه مبارزه ملی با غده سرطانی تروریسم در غرب آذربایجان را ضعیف تر کرد.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان ماه ها قبل با طرح صورت مسئله تلاش کرد که با راهکارها و ابزار های ممکن زمینه نزدیکی طبف های حرکت ملی را در مورد انتخابات 24 اسفند را فراهم آورد، بدین منظور از هیچ کوشش آشکار و پنهانی فرو گذار ننمود. خوشبختانه فعالیت چندین ماه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان منجر به اجماع حداقل بخشی از حرکت ملی آذربایجان گردید. این کمیته کوشید که ضمن رعایت اصول امنیتی و با مد نظر قرار دادن آرا طیف های متمایل به مشارکت، فعالین حرکت ملی را ترغیب به سازماندهی و حرکت منسجم بنماید. با اینکه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان دل پر خونی از نا مهربانی ها و سو استفاده کنند گان از نام مقدس آذربایجان و معامله گران پشت پرده دارد ولی چون اعتقاد راسخ دارد که افشا و آشکار کردن معاملات پشت پرده ضربه ای مهلک به جبهه ملی مبارزه با تروریسم این مهم را به فرصت آتی موکول کرده و با اتخاذ سیاست های راهبردی تلاش کرد در حد توان مسئولیت ملی و تاریخی اش را به جا آورد.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان، نتایج انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرهای غربی آذربایجان را صرفا از دید مقابله با ترفند های انتخاباتی حامیان سیاسی گروه های تروریستی موفقیت آمیز ارزیابی و امیدوار است در دوره دوم رقابت انتخاباتی شهر های اورمیه و سولدوز که در اوایل 1387 برگزار خواهد شد، برای همه ثابت گردد که برگزیده شدن حامیان سیاسی گروه های تروریستی در شهرهای غرب آذربایجان نه از برای قدرت سیاسی و جمعیتی آنها بلکه به دلیل عدم مشارکت مردم تورک غرب آذربایجان و حمایت های معنوی و سیاسی شوونیسم فارس از آنها می باشد. یقینا این موفقیت در سرنوشت سیاسی و آتی غرب آذربایجان تاثیر بسیاری خواهد داشت. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان از همه فعالین حرکت ملی آذربایجان و قاطبه ملت آذربایجان می خواهد که از هم اکنون فعالیت ها و کار های تبلیغی خود را برای خنثی کردن ترفند های انتخاباتی حامیان سیاسی گروهای تروریستی در غرب آذربایجان بر دو شهر اورمیه و سولدوز متمرکز نماید.

 

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

 

 

با تکثیر و پخش این بیانیه در جبهه ملی مبارزه با تروریسم در غرب آذربایجان مشارکت کنید

 

خبر

 

پنجمین شماره توپراق منتشر شد

پنجمین شماره نشریه توپراق ارگان کمیته مردمی دفاع ار غرب آذربایجان منتشر و در شهرهای مختلف آذربایجان در حال پخش می باشد.در این شماره مقالاتی از بؤیوک رسول اوغلو . عاریف کسگین به چشم می خورد.همچنین آخرین بیانیه ها و دیدگاههای کیمته در باب فعالیت آشکار و پنهان گروههای تروریستی کرد در منطقه غرب آذربایجان و حمایت شوونیسم فارس را از آن می توانیم بخوانیم .لازم به ذکر است نشریه توپراق جهت انعکاس دیدگاههای خوانندگان نشریه و بینندگان وبلاگ اقدام به درج برخی از دیدگاههای ارسالی و در ج شده در بخش نظرات وبلاگ کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان نموده است.

با توجه به برخی محدودیتهای پیش روی کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان امیدواریم هواداران و فعالین حرکت ملی آذربایجان که به نحوی نشریه به دستشان می رسد در توزیع آن ما را یاری رسانند.

 

در ضمن می توانید از طریق لینک  زیر شماره پنجم نشریه توپراق را دانلود کنید:

http://www.4shared.com/dir/6107911/488bcefd/sharing.html

خبر

 

اعترافات مهم یک عضو ایرانی پژاک در ترکیه: پژاک از قاچاقچیان بنزین در ایران حق گمرکی می گیرد

 

یک عضو ایرانی گروه پ.ک.ک با اسم رمز "دیلوان یعقوب" و با نام اصلی م.ج.الف با تسلیم شدن به پلیس اعترافات مهمی را در مورد فعالیتهای پ.ک.ک و پژاک داشته است. وی در تاریخ 29 آگوست تسلیم نیروهای ترکیه شده بود با اطلاعاتش باعث دستگیری سه نفر و کشته شدن 7 تروریست شد. این عضو گروه پ.ک.ک اصالتا اهل سلماس آذربایجان است.

 

وی به دلیل عدم تسلط به ترکی به فارسی صحبت می کرد و سخنانش ترجمه می شد. وی برای مقابله با جمهوری اسلامی به پژاک پیوسته بود.

 

این عضو ایرانی پ.ک.ک گفته است:در ابتدای امر به کمپ هینره یعنی قرارگاه پژاک در عراق و نزدیکی مرز ایران فرستاده شدم. از آنجا به کمپهای بالاکات ، کرتک، شهید روژات و هفتانین در کوه قندیل فرستاده شدم. می خواستم از دست آنها فرار کنم اما دستگیرم کردند و دو ماه زندانیم کردند. بعد از آن به من گفتند می خواهند مرا به ترکیه بفرستند. این گروه هنوز هم به دنبال تشکیل کردستان آزاد است. از سوی دیگر حزب جامعه دموکراتیک ترکیه در تلاش برای دستیابی به منافع سیاسی و نشان دادن ترکیه به عنوان یک کشور غیر دمکرات است و برای این امر فعالیتهای زیادی نیز انجام می دهد. بعد از انتخابات مجلس ترکیه پ.ک.ک با حمایت از نامزدهای حزب جامعه دموکراتیک به این اندیشه رسید که سخنگوی خود را به مجلس فرستاده است.

 

وی در مورد سهمیه پ.ک.ک از قاچاق در ایران نیز گفت: پ.ک.ک به نام حق گمرکی (!) از قاچاقچیان سیگار، سلاح و بنزین به ازای هر قاطر، 5 هزار تومان دریافت می کند! از قاچاقچیان حیوانات نیز بسته به نوع و تعداد حیوانات 60 هزار تومان می گیرد. من بخاطر آنکه دیدم پ.ک.ک ایدئولوژی اشتباهی دارد از آن جدا شدم و تسلیم نیروهای ترکیه شدم و خواستار بهره مندی از تمامی قوانین ترکیه که به نفعم باشد هستم.

 

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، یکی دیگر از افراد پ.ک.ک - که به دنبال لو رفتنشان توسط عضو ایرانی پ.ک.ک و پژاک دستگیر شده بود - هم در اعترافاتش عنوان کرد: "هنگامی که برای جمع آوری گردو به روستای شمکه رفته بودم چند نفر نزدیکم آمدند و گفتند ما عضو پ.ک.ک هستیم، اگر به ما ملحق شوی باهم فوتبال بازی می کنیم. در بینمان دخترهای بسیار زیبا هم هست! سپس یک تفنگ را دستم دادند و گفتند این تفنگ مال توئه، بعد از مدتی فرمانده خواهی شد! بعد از مدتی به منطقه زاگرس منتقل شدم. ر- ش که اصالتا اهل دهوک عراق است گفته است در زاپ 2 هزار نیروی پ.ک.ک و پژاک وجود دارد.

 

وی گفته است که به نیروی ایرانی پ.ک.ک (پژاک) پیوسته و مهمات پژاک از ارمنستان تأمین می شد. به ایران منتقل و از آنجا به زاپ می رسیده است. به گفته این عضو پژاک، بعد از شدت یافتن نبرد ایران با تجزیه طلبان پژاک، ارسال سلاح از ارمنستان مقدور نبوده به همین دلیل پیشمرگه های حزب مسعود بارزانی وظیفه تسلیح پژاک و پ.ک.ک را برعهده گرفته اند.

 

پی نوشت – حزب حیات آزاد کردستان (پارتی ژیانی ئازادی کوردستان - پژاک) که برای جدائی بخشی از خاک کشورمان می جنگد تاکنون بارها در مرز ایران و عراق با سربازان ایرانی درگیر شده است و باعث به شهادت رسیدن سربازان کشورمان شده است. از این گروه در رسانه های ترکیه به عنوان بازوی ایرانی پ.ک.ک یاد می شود چرا که نقشه پ.ک.ک جدائی کردستان ترکیه و بخش غربی ایران و الحاق آن به شمال عراق و نشکیل کشوری با نام کردستان آزاد است.

 

قایناق: http://uzakyol.blogspot.com/

 

 

 

اؤیرنجی – نین سیاسی یادداشتی: آذربایجان- ین باتی بولگه سی و مجلیس سئچیملری

 

 

19 اونجو یوز ایلدن بری توپلوملار دئموکراتیکلشدیکجه و دولت- میلت مفهوملاری اورتایا چیخدیقجا، توپلوملاری اداره ائتمک اوچون سئچگی مسئله سی ده اونملی و تمل بیر مسئله حالینا گلمیشدیر. توپلوملار، اونلاری اداره ائدن اقتدارلاری اوزلری سئچمک ایسته میشدیلر. دئموکراسی آنلاییشی گلیشدیکجه ده سئچگیلرین، توپلوملارا تاثیری یئنه اونملی اولموشدور. آرتیق توپلوملاری دینی اوتوریته یه دایالی و استبداد شکلینده اداره ائتمک وارلیغینی ایتیرمیشدیر. بو دئدیییمیز سورج باتی دا گرچکلشمیشدیر. دوغو توپلوملاری ایسه، دئموکراسی مفهومونو باتی دان آلدیغی اوچون، اونون پرئنسیبلرینی منیمسه مکده چتینلیک چکمیشدیر. هر حالدا دوغو توپلوملاری دا دئموکراسی اوزه للیکلرینی داشییان بیر حکومت سیستئمی قورماق ایسته میشدیلر. بونون اوچون سئچگیلر، بو توپلوملارین سیاسی حیاتینا گیرمیشدیر.

 ایران- دا ایسه دئموکراسی تاریخی اولاراق مشروطه اینقیلابینا دایانسا دا، بو گونه قدر دئموکراسینین ایجراسیندا اویغولانماسیندا آخساقلیقلار اولموشدور. ایران- ا دئموکراسینین کئچید نوقطه سی اولان آذربایجان بولگه سی ایسه دئموکراسی یه و سئچگی لره یاخیندان شاهید اولموشدور. حتی 1324 ایلینده میللی حکومت دونمینده ایلک دفعه اولاراق قادینلارا سئچگیلره شرکت ائتمه و سس وئرمه حاققی تانینمیشدیر. 1357 ایلیندن سونرا ایسلامی جمهوریت سیاسی سیستئمینی منیمسه یه ن ایران، دئموکراسینی و دینی تمللری بیر آرادا توتماغا جالیشمیشدیر.

 مرکزی حکومتی قبول ائتمه یه ن گروهلار و حرکتلر ایرانداکی سئچگیلری هر زامان رد ائتمیشدیلر. آذربایجان میللی حرکتی ده سون ایللرده سیستئماتیک بیر شکیلده سئچگیلر قارشیسیندا اوز استراتژیسینی اورتایا قویماقدادیر. بعضی دونملرده سئچگیلری بایکوت ائدیب، بعضی دونملرده ده میللی حرکتین شعارلارین سویلملرینی قبول ائدن و دیله گتیرن آدایلاری دستکلمیشدیر. بیز بو سیاسی یادداشت دا آذربایجان میللی حرکتینین سئچگیلره گئنل باخیشین دئییل، آذربایجان-ین باتی بولگه سی و سئچگیلر قارشیسیندا کی دوروش حاققیندا فیکیر بیلدیره جه ییک.

 آذربایجان-ین باتی بولگه سی (بارزگان، ماکو، خوی، سلماس، اورمیه، قوشاچای، سولدوز، سایین قالا، تیکان تپه ...) تورکلرین و کوردلرین بیر آرادا یاشادیغی بولگه دیر. بیلدیییمیز کیمی بو بولگه لرده کورد خلقی آزین لیقدا و داها چوخ شهرین اوزاق کندلرینده یاشاماقدالاردیر. آما سون ایللرده مرکزی دولتین دسته یی ایله ده کوردلر، آذربایجان تورپاقلارینا یئرلشمه یه باشلامیشدیلار. بو بولگه لرده یاشایان کوردلر، کورد میلییتچی لری طرفیندن قیشقیردیلاراق، آذربایجان تورک میللتینه قارشی باش قالدیرماقدالاردیر. حتی آشیری کورد میللیتچی لری خریطه لرده اورمیه نی کوردیستان-ین باش کندی بئله اعلان ائدیرلر.

کئچن سیاسی یادداشت دا اویرنجی-نین باخیش آچیسینی سئچگیلر حاققیندا دیله گتیردیک. سیاسی بیر ساحه ده حاقلارینی الده ائتمک ایسته ینلر اوز تاکتیکلری ایله او ساحه یه گیره بیله رلر. اوزاقدان دوروب باخماق و ساده جه دیش مخالیف اولاراق گورسه نمه یین، میللی حرکته بیر قازانج گتیرمه یه جه یینی آنلاتدیق.

آذربایجان-ین باتی بولگه سی و سئچگیلر، یوخاریدا دئدیکلریمیزین یانی سیرا باشقا بیر اونم ده داشیماقدادیر. کوردلر بو بولگه لرده سئچیملرده گئنیش بیر شکیلده شرکت ائده رک، کورد آدایلاری میللت وکیلی اولاراق مجلیسه گونده ریرلر. بونو ایکی آچیدان آنالیز ائتمک مومکوندور.

بیرینجی سی؛ آذربایجان-ین باتی بولگه سینده کی شهرلردن سئچیلن کورد میللت وکیللری ایستر ایسته مز اوز قوملارینی اون پلاندا توتورلار. حتی بو بولگه لردن سئچیلن بعضیلری کورد میللیتچی لیی بئله ائدیرلر. بو میللت وکیللری ایران سیاسی حیاتیندا آذربایجان مسئله سی یئرینه، کورد مسئله سینی گونده مه گتیره جکلردیر.

 ایکینجی سی؛ آذربایجان-ین باتی بولگه سینده کی شهرلردن سئچیلن کورد میللت وکیللری ایستر ایسته مز شهرلرین دئموقرافیسینده ده تاثیرلری اولور. سوروشورلار اگر بو شهرلرده تورکلر چوخلوقدا (اکثریت) یاشاییرلارسا، ندن بیر کورد او شهردن میللت وکیلی سئچیلیر؟ بیر تورک شهریندن، بیر کوردون میللت وکیلی سئچیلمه سی، او شهرین جمعیتی ساختارینی دونیا گونده مینده ده ده ییشه بیله ر. بونون اوچون آذربایجان-ین باتی بولگه سینده تورکلرین گئنیش بیر بیچیمده سئچگی لره شرکت ائتمه سی و خصوصی ایله میللی ایستکلریمیزی دیله گتیرن آدایلاری دستکله مه لری لازیمدیر.

 ایران- ین مرکزی حکومتینین فارس دوشونجه سینه مالیک بیر جکومت اولدوغونو هامیمیز بیلیریک. آذربایجان میللی حرکتینین بئله بیر حکومتی قبول ائتمه سی مومکون دئییلدیر. آما آذربایجان میللی حرکتی بیر طرفدن اوز قیرمیزی خطلرینی رعایت ائده رک، دیگر طرفدن ده ایران سیاسی حیاتیندا تاثیرلی اولا بیله ر.

آذربایجان-ین باتی بولگه سینده کی شهرلرده صلاحیتلرینی آلان آدایلارلا اوتوروب دانیشیب، آذربایجان میللی ایسته کلرینی سئچیم تبلیغاتلاریندا دیله گتیرمه لرینی ساغلاماق مومکوندور. بورادا آییق اولمالییق کی اونلارین اویونونا گلمییه ک. میللی حرکتین ایران آنایاسا سی چرچیوه سینده بللی بیر ایستکلری واردیر. بو ایستکلری میللت وکیلی آدایلاری طریقی ایله میللته دئمک و مئیدانی کورد لره بوراخماماق لازیمدیر. 

 اویرنجی سایتی گونئی آذربایجانین اویرنجی حرکاتینین رسمی اورقانی اولاراق یوخاریدا اولان اونریلره تاکید ائدره ک بئله بیر زاماندا بوتون احساسلی دوشونجه دن  اوزاقلاشاراق بو قرارا گلیر کی آذربایجانیمیزین باتی بولگه لرینده یئنی قاراباغ یارانماسینی دوشونر کن سیاست و تجروبه ایله بوتون آغیلی و میللت سئور تاکتیکلرله بو سورونو ن چوزولمه سینی دوشونسونلر.

 

قایناق:www.oyrenci.com

 

خبر

 

سند سازی برای جعل تاریخ گروه های تروریستی کورد

 

گروه های تروریستی کورد از سال های گذشته پروژه تحریف تاریخ و سند سازی جهت جعل تاریخ  در منطقه غرب آذربایجان را در برنامه های کلان خود قرار داده اند و این کار را با سئو استفاده از موقعیت مذهبی و اقتصادی و سیاسی حامیان خود به انجام می رسانند. متاسفانه سند سازی تاریخی در شهر ماکی با حمایت های پشت پرده رهبران گروه های تروریستی کورد به صورت چشمگیری صورت می گیرد، بنا به خبر ارسالی هسته های کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان ( شاخه ماکی)  فردی 85 ساله به نام ابراهیم سلیمانی  ساکن خیابان جمهوری اسلامی شهر ماکی با رهنمود های رهبران گروه های تروریستی کورد جهت پیشبرد اهداف تاریخ سازی جعلی  در روستای حسو شیرین که 30 دقیقه با شهر ماکی فاصله دارد اقدام به   دیوار کشی  به دور قبرستان متعلق به کورد های مهاجر نموده و ضمنا برای آخوند مهاجر منطقه نیز خانه و مسجدی برپا کرده است.

ابراهیم سلیمانی دارای 5 پسر و یک دختر می باشد. 3 تن از فرزندان پسر وی در کشور قیر قیزستان دارای شرکت بزرگ حمل نقل بین الملی می باشند و یک پسر دیگرش نیز شرکت حمل و نقلی در شهر بازگان دارد یکی از پسر های وی مدت 13 سال است که عضو گروه تروریستی پ ک ک  بوده و تنها دختر وی مدتی پیش به گروه تروریستی پژاک پیوسته است. این فرد صاحب خانه ای در شهر ارز روم تورکیه  می باشد چندین ماه از سال را در آنجا به سر می برد. این سرمایه دار حامی گروه های تروریستی کورد هدف از فعالیت جهت تاریخی سازی جعلی برای منطقه ماکی را صرفا رضای خدا اعلام کرده است. یاد آوری لازم است در سال های استقلال کشور های افریقایی ، قبرستان ها از جمله سند هایی بود که جهت مرز کشی بین کشورها و ملت ها از سوی مجامع جهانی به عنوان سند تاریخی قلمداد می شد.